מכירים מורה מעולה למדעים?

כל מה שרציתם לדעת על מסלול המדעים שיזמה טבע בפרויקט "המורה של המדינה"

/CorpResponsibility/PublishingImages/Teacher/Science-TeacherPoster.jpg
כל מה שרציתם לדעת על מסלול המדעים שיזמה טבע בפרויקט "המורה של המדינה"
לכתבות נוספות
לילדים שלכם יש מורה מעולה לכימיה, בזכותו הם מגלים עניין פתאומי במדע ועורכים ניסויים במטבח? או מורה מצוין לביולוגיה, שגורם לתלמידים לחקור בעצמם את גוף האדם? זה הזמן לספר לכל המדינה על המורים יוצאי הדופן האלה, ולהמליץ עליהם למסלול המדעים - אותו יזמה טבע - בפרויקט 'המורה של המדינה' של "ידיעות אחרונות" ו-Ynet.
 
זו השנה השנייה שבה פרויקט 'המורה של המדינה' מציע מסלול מיוחד למורים מצוינים במקצועות המדעים, שמצליחים לקחת את חומר הלימודים המורכב ולהפוך אותו לנגיש, ברור ומעניין. המסלול מיועד לכל מורה המלמד/ת את מקצועות המדעים (לא כולל מתמטיקה), מכיתה א' ועד י"ב. ההרשמה לפרויקט מתבצעת באתר Ynet.

בשנה שעברה זכו במסלול המדעים שלושה מורים מצטיינים - טגיסטו איילי (32), מורה לפיזיקה בטבריה וביקנעם; אורית מולווידזון (62), מורה לכימיה בראשון לציון ויבגני לילבמן (64), מורה לפיזיקה בנשר.
 


מסלול המדעים הוא יוזמה של חברת טבע, כחלק ממחויבותה לקידום מצוינות מדעית בישראל. לפני למעלה מעשור קיבלה טבע החלטה אסטרטגית להתמקד בטיפוח החינוך המדעי והמדע, ובמסגרת זו היא מפעילה מגוון שותפויות עם ארגונים מובילים מהמגזר הציבורי, האקדמי וההתנדבותי.
טבע פועלת לקידום מצוינות מדעית בקרב אוכלוסיות שונות ומגוונות – מתלמידי בתי ספר יסודיים ותיכונים, דרך סטודנטים ועד חוקרים מובילים בבתי החולים ובאוניברסיטאות. מטרת מסלול חדש זה עבור מורים למקצועות המדעים להעלות תחום זה לסדר היום הלאומי ולעורר דיון ציבורי.
 
הנושא חשוב שבעתיים לאור האתגרים בחינוך למדעים בישראל. תעשיית ההיי-טק, התעשייה הביו-רפואית, המחקר המדעי והרפואי ופרסי הנובל בהם זכו ישראלים הם הביטוי הנוכחי לתשתית החינוכית של העשורים הקודמים, אך בשנים האחרונות גובר החשש כי ישראל עלולה לאבד חלק מיתרונות העבר שלה בתחום זה ובשל כך תתקשה לשמור על המובילות והמצוינות, אלמלא יינקטו הפעולות הנדרשות על מנת לחזק את החינוך למדעים ואת מימוש הפוטנציאל הגלום בילדי ישראל.

מסלול המדעים שופך אור על עבודתם של מורים מצטיינים בתחומים אלה, שיודעים להלהיב את תלמידיהם באמצעות שילוב של יכולות הוראה מתקדמות עם השראה, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, ראיית העתיד וחיבור "לעולם האמיתי". חינוך מדעי הוא צורך לאומי של מדינת ישראל, ומורים אשר יודעים לייצר השראה ולהוות מודל לחיקוי הם נכס משמעותי בבניית תשתית חינוכית בישראל בתחום חיוני זה.

 

אולי יעניין אותך גם: