טבע היא "כוכב עולה"

על פי סקר גלובלי שבחן את המוניטין של חברות הפארמה מנקודת מבט של המטופלים, זכתה טבע בתואר 'כוכב עולה'

המחקר הגלובלי, 'המוניטין הארגוני של ענף הפארמה בשנת 2013 - מנקודת המבט של המטופלים' (The corporate reputation of pharma in 2013 – the patient Perspective ), שנערך בין אמצע נובמבר לאמצע דצמבר בשנת 2013 ומומן על ידי PatientView מציג את חוות הדעת העדכניות ביותר של 800 קבוצות מטופלים לגבי המוניטין הארגוני של 33 חברות תרופות בנפרד ולגבי תעשיית הפארמה באופן כללי.


שישה גורמים נלקחו בחשבון לחישוב המוניטין הכללי של החברות: התמקדות במטופלים, מתן מידע למטופלים, בטיחות המטופלים, איכות המוצרים, שקיפות ויושרה.


הממצאים העיקריים עבור טבע הם:

  • טבע הגיעה למקום ה-17 מתוך 33 חברות בקטגוריה של התמקדות במטופלים (בשנה שעברה הגיעה למקום ה-28 מתוך 29)
  • הדירוג הכולל של טבע בקטגוריה "מוניטין החברה מנקודת מבט של המטופלים" הוא 21 מתוך 33 חברות (בשנה שעברה המקום ה-28 מתוך 29)
  • טבע זכתה בתואר "כוכב עולה" ביחד עם החברות Menarini ו-Sanofi​

התוצאות מראות כי חברות המייצרות תרופות לטיפול ב-HIV/AIDS נמצאות בראש דירוג המוניטין הארגוני לשנת 2013 (כאשר ViiV ו-Gilead מככבות בשני המקומות הראשונים).


טבע נמצאת במקום בולט ביחד עם Menarini ו- Sanofi, כתוצאה מהעלייה המשמעותית של חברות אלה בדירוגים של המוניטין הארגוני. למרות שקבוצות המטופלים שהשתתפו בסקר לא נימקו את בחירתן, ניתן לשער שהעלייה בדירוג ממקום 28 ב-2012 למקום 21 ב-2013 היא הודות למאמצים שהשקיעה טבע כדי להפוך את ההתמקדות במטופלים לאבן יסוד בתוכנית הפעולה שלה. בנוסף, באופן כללי, קבוצות המטופלים גם העריכו את תרומתן של חברות הגנריקה להפיכת מגוון רחב יותר של תרופות לנגישות עבור מטופלים.


מסקנת המחקר היא שככל שניתן לראות, שכאשר קבוצות המטופלים שוקלות את המוניטין של חברת תרופות הן, מושפעות מחמישה גורמים מרכזיים:

  • סל מוצרים מוצלח המעורר תקווה בקרב אנשים הסובלים מהבעיות הרפואיות המוכרות לקבוצת המטופלים.
  • כיסוי תקשורתי של החברה (בלוויית התרשמויות שהועברו מפה לאוזן מקבוצות מטופלים אחרות לגבי אופן ההתנהלות של חברה מסוימת).
  • התחושה שנוצרת בקרב קבוצת מטופלים לפיה החברה באמת ובתמים מציבה את המטופלים בלב הגישה העסקית שלה. החברה נדרשת להביא עובדה זו לידי ביטוי באופן מוחשי, ולא להסתפק בהצהרה על רצונה להתמקד במטופלים.
  • תפישה הקיימת בקרב קבוצת המטופלים של שינוי חיובי משנה לשנה בנכונות של החברה להשקיע במטרות לטובת המטופלים - בין אם מדובר בתמיכה בארגוני מטופלים של מחלה ספציפית, בקמפיינים גדולים, או במחקר המתמקד במטופלים.
  • תחושה בקרב קבוצת המטופלים שמערכת היחסים של החברה איתה (ועם קבוצות מטופלים אחרות) היא קשר שניתן לתת בו אמון לטווח ארוך, ולא לטווח קצר בלבד.

מידע נוסף על הסקר מופיע כאן