הכירו את מיזם מַמֵּשׁ: איך לקבל את מה שמגיע לנו

מיזם מַמֵּשׁ נועד לסיוע בהבנה ומיצוי זכויות רפואיות לחולים ולמטופלים סיעודיים. היוזם, עמית לניר מסביר שלא תמיד אנחנו יודעים מה מגיע לנו וכאן נכנסת מַמֵּשׁ שנועדה לסייע בדיוק בתקופה שבה כל סכום יכול להיות בגדר קרש הצלה

1 ינו 0001 | זמן קריאה ממוצע: 5 דקות

"חמישה וחצי מיליון אנשים בישראל מחזיקים בביטוח סיעודי בחברות הביטוח ולמעלה משלושה וחצי מיליון גם מחזיקים בביטוח בריאות, כולם משלמים סכומים לא מבוטלים כל חודש במשך שנים מתוך תקווה לא להשתמש בהם אף פעם. הבעיה מתחילה כשמגיע הרגע של משבר רפואי שמחייב את הפעלתם," מסביר עמית לניר, היזם מאחורי מַמֵּשׁ, ארגון ללא מטרות רווח לסיוע במיצוי זכויות רפואיות. "הלקוח, שנמצא בתקופה מורכבת, נתקל בהר ביורוקרטיה בדרך למיצוי זכויותיו. בעוד הוא מתמודד עם חולי או מצב סיעודי, כל שניה היא קריטית ואילו לחברות הביטוח יש את כל הזמן שבעולם. זה מצב מרפה ידיים, בעיקר אם ניקח בחשבון שיותר מרבע מהתביעות נדחות. לנישה הזו נכנסו גופים פרטיים למיצוי זכויות שגובים עמלות גבוהות. את המציאות הזאת מַמֵּשׁ מנסה לשנות."

להבטיח את הפעלת הביטוח


"בסופו של דבר, בתקופה הכי מורכבת ושבירה בחייו של אדם, הכסף שהיה אמור להגיע כדי לסייע, לפחות כלכלית, מתעכב, ועבור המטופל כל שניה שעוברת היא עניין של חיים. הפעלת הביטוח נועדה להבטיח לפחות את הפן הכלכלי. התמודדות עם מצב רפואי אינה פשוטה גם בלי ההתעסקות הכלכלית. פעמים רבות דחיה של תביעה לביטוח פשוט תרפה את ידיה של משפחת המטופל, או תגרום לה לפנות לגופים שאמנם יפעלו למיצוי הזכויות, אך גם למיצוי העמלה. בשורה התחתונה זה אומר פחות כסף לטיפול ולא לזה התכוון המשורר. "

מַמֵּשׁ מסייעת לממש


"אחד הקשיים עם פוליסות הביטוח הוא השפה ה"ביטוחית", זו לא שפה שאנחנו באופן טבעי מכירים ולכן לא תמיד אנחנו יכולים להבין מה מגיע לנו, בזכות ולא בחסד, אבל הסכומים האלה יכולים לעשות חסד, לשם כך נועדו. את ההבנה בשפת הביטוח אני, ושאר המתנדבים במַמֵּשׁ אנחנו תורמים לסיוע ובזה אנחנו יכולים לעזור," אומר עמית לניר.

הסיפורים האישיים רבים מספור, כל יום מגיעות למַמֵּשׁ פניות מאנשים שלא יודעים מה מכילה הפוליסה והם נסמכים על חברות הביטוח שיגידו להם מה יש ומה אין. "זה מה שקרה למשפחה עם ילד בן 9 אחרי שגילו שהסרטן חזר. הטיפול היחיד שהיה בו פוטנציאל להציל היה בחו"ל ועלותו 3.2 מיליון שקלים, מחברת הביטוח התקבלה הודעה שיש להם מיליון שקלים לטיפול ואת השאר שיביאו בעצמם. זו משפחה עם הורים עובדים, ילדים ומשכנתא, הם החליטו לקחת הלוואה והחלו בגיוס הכסף. כשהם פנו אלינו הצלחנו למצוא סעיף בפוליסה שהחזיר להם את כל הכסף עבור הטיפול והנה נמצא מימון שהיה כלול מראש בפוליסה. אי אפשר להסביר את העוצמות של זה. תשובות שליליות או חלקיות יכולות להיות גזר דין מוות עבור המטופל ולעיתים גם קריסה כלכלית של כל המשפחה. יש עוד המון מקרים כמו סיפורה של א', אישה בת 75 שמטפלת בשני הורים סיעודיים, היא בכלל לא הבינה מה מגיע לה עד שפנתה אלינו והיום יש שתי מטפלות ממומנות בבית."

אתם לא לבד. הצטרפו אלינו לקהילת "דואגים למטפלים" בפייסבוק, אנחנו מחכים לכם.

 


"הליך מיצוי הזכויות הוא מתיש ויש מי שמנסה להרוויח מזה, במקום שזה יעורר בו חמלה", עמית לניר (צילום יחצ: אודי מוצני)

 

עמית לניר מציע 5 פעולות בסיסיות הקשורות לביטוח רפואי:

  1. מה יש בביטוח? כאשר קורה משהו ואתם נזקקים להפעיל ביטוח דבר ראשון יש להבין אילו ביטוחים יש, לשם כך ניתן לפנות לסוכן הביטוח וגם להיכנס לאתר "הר הביטוח" בו ניתן לאתר את כל הביטוחים שנעשו על שם המטופל – יש להצטייד בתעודת זהות לשם כך. לעיתים נגלה ביטוחים שנשכחו ובמצבי צורך כדאי להפעיל אותם.
  2. להקפיד על תיעוד: חשוב מאוד לוודא שמצבו הרפואי של המטופל מתועד בצורה נכונה וברורה, כל פניה לרופא מומחה יש לדאוג לתיעוד רפואי ולא להתבייש לקרוא ולבקש הבהרות בכתב אם צריך.
  3. הפוליסה יכולה לשנות מהותית את המצב: יש חשיבות אדירה לפוליסות, פוליסה טובה יכולה ממש לסייע אם בטיפולים ואם כלכלית.
  4. לדעת מה מגיע לכם: פוליסות לא תמיד כתובות בצורה נהירה וברורה וחשוב להתייעץ ולשאול.
  5. למצות את זכויותיכם: הפוליסה נועדה בדיוק למצבים כאלה וזה הזמן למצות את מלוא הזכויות. אם אתם מרגישים שאינכם יכולים לעשות זאת לבד, אנחנו בממש מציעים שירות מקצועי ואובייקטיבי כדי שתקבלו את מה שמגיע לכם.

מַמֵּשׁ - מיצוי זכויות רפואיות בע"מ (חברה לתועלת הציבור) - תעודת זהות

תחום עיסוק:

הביטוח הרפואי שכולנו משלמים עליו אם מכוח החוק (מס בריאות וביטוח לאומי) ואם מבחירה (ביטוחי בריאות וסיעוד דרך חברות הביטוח וקופות החולים), מעניק לנו זכויות ביום בו חלילה נדרשים להן. מימוש הזכויות הללו כרוך בהרבה ביורוקרטיה ומונחים שהרבה פעמים עוברים לנו מעל הראש. התוצאה היא שפעמים רבות אנחנו מוותרים על מה שמגיע לנו או פונים למתווכים שגוזרים עלינו קופון, מהסיבה הפשוטה – קשה מאוד להתרכז בזה בזמן שאנחנו עסוקים בטיפול. מַמֵּשׁ הוא מיזם חברתי ללא כוונת רווח שעוסק בעזרה בהבנה ובמיצוי זכויות רפואיות וסיעודיות בחברות הביטוח.

קצת על מַמֵּשׁ:

עמית לניר, היזם ומפעיל הפעילות של מַמֵּשׁ, עבד במשך 12 שנים בתפקידים בכירים בחטיבת הבריאות של אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות המתמחה בביטוחי בריאות וסיעוד, פרטיים וקבוצתיים. ב-2013, אחרי הפרסום הראשון של מדדי השירות של חברות הביטוח בתחומי הבריאות והסיעוד, ולאחר הצלבת הנתונים מול נתוני תשלום התביעות שפרסמו חברות הביטוח, הבין שתביעות רבות מדי למיצוי זכויות רפואיות נדחות ולא בהכרח בצדק, מה שפוגע משמעותית ביכולת של החולה להבריא, ובמקרים רבים מובילה גם לקריסה כלכלית של החולה ומשפחתו. זה היה מבחינתו הסימן לרתום את הידע והניסיון הרב שצבר בתחום ולהקים את מַמֵּשׁ, שכשמו כן הוא, מיזם שמטרתו לסייע במימוש זכויות רפואיות וסיעודיות בחברות הביטוח.

פעילות:

מטרתה של מַמֵּשׁ לפעול לטובת הציבור באופן מיטבי. לכן, כדי לצמצם עלויות למינימום אין למיזם משרדים והנהלת מַמֵּשׁ פועלת בהתנדבות. השירותים הנדרשים לתפעול שוטף נעשים על ידי אנשי עסקים וגופים שמאמינים בעקרונות והמטרות של מַמֵּשׁ והכסף שנחסך מופנה כולו לקידום הפעילות ולמתן שירות. מטרת מַמֵּשׁ לאפשר לכל אדם בישראל לממש את זכויותיו הרפואיות בצורה מיטבית, ובעלות מינימאלית ומסובסדת. כל אדם יכול לפנות וכל מה שהוא צריך זה את פוליסת הביטוח ומצב רפואי, השמירה על הסודיות הרפואית מובטחת. הפניה יכולה להיעשות באמצעות מייל, פקס או משלוח דואר.

ממש מציעה 3 שירותים עיקריים:

  • בירור הזכויות המגיעות לפי פוליסות הביטוח ונבחנים החלקים המתאימים בכל פוליסות הביטוח הרלוונטיות שברשותכם כדי לפרוס את האפשרויות והדרכים למצות את הזכויות בהתאם למצב הרפואי או הסיעודי.
  • סיוע בהגשת תביעה למיצוי זכויות רפואיות לחברת הביטוח.
  • סיוע במיצוי הזכויות מול חברת הביטוח במקרה של בקשה למיצוי זכויות שנדחתה או מעוכבת על ידי חברת הביטוח.

יצירת קשר עם מַמֵּשׁ:

טלפון: 054-3010232

דוא"ל:  help@mamesh.org.il

אתר: http://mamesh.org.il באתר יש אפשרות פניה

פקס: 09-9501365

שעות פעילות: א'-ה' 8:00-17:00

אזור פעילות: ארצי

1 ינו 0001 | זמן קריאה ממוצע: 1 דקות

אתר זה נועד לסייע, להקל ולהנגיש חלק מהמידע הרב הנצבר ברשותנו, בין היתר בהסתמך על מידע שהועבר לידינו על ידי ארגון Caregivers Israel  ו/או פורסם על ידי  רשויות ציבוריות שונות. אין בתוכן לעיל להוות ייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך על התוכן ללא ייעוץ מתאים.  המידע הוא כללי ועלול לא לשקף באופן מלא ו/או עדכני את הרגולציה, התקנון והנהלים הרלוונטיים. החברה תפעל לעדכן את המידע המוצג באתר זה ככל שהעדכונים יובאו לידיעתה.

במידה ומצאת כי התוכן ו/או חלק ממנו אינו מדויק או מטעה, אנא צרו  איתנו קשר

הצטרפו אלינו לקהילת "דואגים למטפלים" בפייסבוק, אנחנו מחכים לכם