הכירו את פרויקט זוה"ר: כאן כדי שתצאו מזה

פרויקט זוה"ר, ראשי תיבות של זכויות והטבות רפואיות, הוקם על ידי מחלימים אונקולוגיים ונועד לסייע לחולי סרטן ולמחלימים ממנה עד שנתיים אחרי סוף הטיפול, להם לא יוצא מזה כלום, הם רק רוצים שתצאו מזה בשלום. מורן דיטש, מייסדת זוה"ר, מספרת על הפרויקט ומשתפת ב-3 טיפים חשובים במיוחד

1 ינו 0001 | זמן קריאה ממוצע: 4 דקות

"עם אבחון המחלה אין זמן ומשאבים להתמודד עם הביורוקרטיה," אומרת מורן דיטש, דוקטורנטית, בת 30 ומייסדת פרויקט זוה"ר, "אני יודעת כי הייתי שם. רק שלמזלי לפני גילוי המחלה עבדתי בביטוח לאומי כך שידעתי מה לעשות בג'ונגל הזה. לא רק שמרבית המטופלים אינם יודעים מה מגיע להם, הם גם לא יודעים עד כמה חשוב מיד לפנות למיצוי זכויות, כיון שישנן זכויות שאינן רטרואקטיביות."

"בגיל 24, אני חודשיים לפני חתונה ומתקבלת אבחנה - סרטן בגב. יום אחרי הטיפול הראשון התחתנתי. הכל התחיל כשהייתי מאושפזת, ראיתי את העומס על העובדת הסוציאלית ובלי לחשוב פשוט התחלתי לעזור, אחרי 7 שנות עבודה בביטוח לאומי, היה לי בהחלט מה לתרום. זה העסיק אותי, אבל מהר מאוד הרגשתי שאני צריכה לתחם את זה וככה יצרתי מנהג – דלת פתוחה אפשר להיכנס ודלת סגורה אומרת שזה לא הזמן. אם לקצר, 5 שנים אחרי והקמתי את זוה"ר – פרויקט התנדבותי וללא תשלום שנועד לסייע בכל הקשור למיצוי זכויות והטבות ומתן תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם וגם למחלימים ממחלות אונקולוגיות עד שנתיים אחרי סוף הטיפול."

יש תמיכה, כי אף אחד לא צריך להתמודד לבד


"להתמודדות עם סרטן יש המון רבדים, לפעמים זו גם תחושת בדידות, הרגשה שקשה להפטר ממנה שאף אחד לא באמת מבין את המצב, לא של המתמודד עם המחלה ולא של בני משפחתו. אלה המון קשיים להתמודד איתם בבת אחת. יש דברים רבים שההתמודדות בהם אישית, אבל בתחום של מיצוי זכויות והטבות, מול כל הטפסים והבקשות ניתן לעזור ובטח גם בתחום של ליווי ותמיכה. אלו מצוקות שעם ניסיון וידע ניתן לפתור בקלות ובלעדיהן הן נראות לפעמים בלתי עבירות. אנחנו שם גם עבור המתמודד עם המחלה וגם עבור בני משפחתו, שלא פעם עליהם נופלת ההתמודדות עם הטפסים. זו הקלה אדירה בתוך תקופה עמוסה בצורה שלא תתואר, שבה את האנרגיה צריך להפנות לכיוונים אחרים."

"כל המתנדבים בזוה"ר, כבר היו שם והם מבינים את הסיטואציה ומכירים אותה מבפנים, יש המון כוח בעזרה הזו והיא נעשית עם כל הלב והנשמה. למשל הגיע אלינו חולה סופני, דרגה 4 שאושפז בהוספיס. מטבע הדברים לא מקבלים טיפול בהוספיס אבל בשל כך שללו ממנו "קצבת שירותים מיוחדים". זה הרי שרירותי ונורא, הוא כבר השלים עם הגזירה וויתר וזה ויתור כלכלי משמעותי. בזכות ההתערבות שלנו הוחזרה הקצבה, גם רטרואקטיבית, לא צריך שאומר שזה עניין של חיים בכבוד וזה לא עניין של מה בכך. "

זוה"ר – פרוייקט בפעולה מתמדת


מעבר לפעילות למיצוי הזכויות, זוה"ר פועלת בתחומים רבים ומורן מלאה ברעיונות ויעדים ולא מפסיקה לפעול. "אנחנו עובדים בכל הארץ, אבל החלום שלי הוא פעילות ממוקדת פריפריה. אנחנו פועלים להגביר את המודעות ולהעצים את הידע של חולים ושל בני משפחותיהם וגם של אנשי מקצוע וצוותים רפואיים. במישור הארצי יש עשיה למען קידום חקיקה והקצאת משאבים. לבד מהתמיכה והליווי, אני רוצה לבנות תוכנית שיקום שתפנה משאבים לשיקום מקצועי של מי שהבריא. יש עוד המון מה לעשות", היא אומרת ויש להניח שהיא רק תמשיך להגשים.

אתם לא לבד. הצטרפו אלינו לקהילת "דואגים למטפלים" בפייסבוק, אנחנו מחכים לכם.



"למתמודדים עם המחלה לרוב אין די ידע לגבי הזכויות שמגיעות להם, מורן דיטש בהרצאה (צילום: ערן כהן)

למורן דיטש חשוב להזכיר 3 דברים:

  1. דעו את זכויותיכם: זכויות המתמודדים עם מחלות אונקולוגיות מתחלקים ל-3 קבוצות גיל: עד גיל 18, 18 עד פרישה ופרישה והלאה. לכל קבוצה זכויות אחרות גם למטופל וגם לבני משפחתו וחשוב לדעת אותם.
  2. אתם לא לבד, אנחנו כאן: תחושת הבדידות היא מועקה שקשה להתמודד אתה גם בלי המחלה ברקע, לכן חשוב לדעת שאינכם לבד – אנחנו כאן לסייע ולתמוך כדי שתצאו מזה.
  3. הדבר האחרון שאתם צריכים זה ביורוקרטיה: יש המון חזיתות להתמודד עמן גם בלי הררי הביורוקרטיה שמביאה אתה המחלה, בדיוק עבור זה אנחנו כאן כדי לסייע במילוי הטפסים והגשת הבקשות – אפשר לעשות סדר בבלגן.

זוה"ר – תעודת זהות


תחום עיסוק:


פרויקט זוה"ר, זכויות והטבות רפואיות, כולו על בסיס התנדבותי ומורכב מצוות מחלימים אונקולוגיים. מטרתו לסייע לחולים אונקולוגיים למצות את זכויותיהם. השירות ניתן בחינם למתמודדים עם מחלה אונקולוגית ובני משפחותיהם ולמחלימים עד שנתיים מסוף הטיפולים.

קצת על פרויקט זוה"ר:


הכל התחיל כשמורן היתה מאושפזת והחליטה להשתמש בידע המקצועי שצברה בשבע שנות עבודתה בביטוח הלאומי ולעזור לעובדת הסוציאלית של המחלקה. בתום הטיפולים, אחרי מפגשים רבים עם יותר מדי חולים שלא היו מודעים לזכויותיהם, הבינה מורן איך היא ממשיכה מכאן. כל המתנדבים בפרויקט היו חולים בעצמם שפגשו את מורן במהלך הדרך והבטיחו להצטרף כשיבריאו. עד עכשיו סייעו מתנדבי זוה"ר למעל 2,500 פונים והחזירו לציבור מעל ל-18 מיליון שקלים, באף אחת מהפניות לא ידעו הפונים את מלוא היקף הזכויות וההטבות שהיו זכאים לו.

פעילות הפרויקט:


הפעילות של זוה"ר ענפה וניתן לחלקה לחמישה תחומים:

  • מוקד מידע – מוקד המנוהל על ידי המתנדבים המעניק ייעוץ שאינו משפטי בנושאים של זכויות והטבות לחולי סרטן ובני משפחותיהם. יזכו למענה תומך מידי, עידוד, הרגעה, חיזוק והנעה לחשיבה על דרכי התמודדות עם הקושי.
  • סיוע במילוי טפסים והגשת מסמכים – יש המון ביורוקרטיה בדרך למצות את הזכויות וההטבות, מתנדבי זוה"ר מלווים ומסייעים במילוי הטפסים השונים ובכל מה שכרוך בהגשת בקשות למוסדות השונים.
  • תמיכה – הרעיון העומד מאחורי זוה"ר הוא שאף אחד לא צריך לעבור את זה לבד, לכן ניתן לפנות לזוה"ר בטלפון, ווטסאפ, אימייל, דרך האתר ובקבוצת הפייסבוק. הפונים יקבלו מענה תומך, סיוע וחיזוק. זוה"ר מפעילה גם פרויקט מדריך-מלווה, בו מתנדב שהחלים מסרטן הופך למדריך ותומך לחולה.
  • ייזום חקיקה – זוה"ר פועלת לחיזוק מטריית הזכויות של חולי סרטן בחקיקה ולהקצאת משאבים ושינוי סדרי העדיפויות בטיפול בחולי סרטן.
  • הרצאות והדרכות – מתנדבי זוה"ר מארגנים הרצאות שונות לחולי סרטן ובני משפחותיהם וגם לבעלי עניין אחרים כמו צוותים רפואיים, עובדים סוציאליים ועוד.

יצירת קשר עם פרויקט זוה"ר:


טלפון/ווטסאפ:
054-6109922

דוא"ל: info@zoar.org.il

אתר: http://www.zoar.org.il/ באתר יש טופס פניה

פייסבוק: https://www.facebook.com/zoarorg/

שעות פעילות: 24/7

אזור פעילות: ארצי

1 ינו 0001 | זמן קריאה ממוצע: 1 דקות

אתר זה נועד לסייע, להקל ולהנגיש חלק מהמידע הרב הנצבר ברשותנו, בין היתר בהסתמך על מידע שהועבר לידינו על ידי ארגון Caregivers Israel  ו/או פורסם על ידי  רשויות ציבוריות שונות. אין בתוכן לעיל להוות ייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך על התוכן ללא ייעוץ מתאים.  המידע הוא כללי ועלול לא לשקף באופן מלא ו/או עדכני את הרגולציה, התקנון והנהלים הרלוונטיים. החברה תפעל לעדכן את המידע המוצג באתר זה ככל שהעדכונים יובאו לידיעתה.

במידה ומצאת כי התוכן ו/או חלק ממנו אינו מדויק או מטעה, אנא צרו  איתנו קשר

הצטרפו אלינו לקהילת "דואגים למטפלים" בפייסבוק, אנחנו מחכים לכם