איך לומר להורים "הגיע הזמן לעזרה"?


2. תזמון מתאים
המקום, הזמן ומצב הרוח בהחלט יכלים לקבוע את אופי השיחה ולכן חשוב שתהיה מתוכננת ומתוזמנת כדי לייצר תנאים אופטימליים. העלאת נושא העזרה ברגע הלא נכון עלולה להיחשב בעיני ההורה המבוגר כעונש על "התנהגות לא ראויה" מצדו ולעורר התנגדות. גם העלאת הנושא במפגש משפחתי עלולה ליצור תחושה של "עליהום" על ההורה שלא מבין מה הצורך הבוער לקבל טיפול.
3. אחד על אחד זו האופציה העדיפה
לפחות את "יריית הפתיחה" בנושא עדיף לעשות בשיחה בארבע עיניים. בדרך הזו ההורה יצליח לעכל את הדברים ברוגע ומבלי לחוש מותקף.
4. איך לפתוח בשיחה?
כדאי לחשוב על משפט פתיחה, כמו: "יש נושא שחשוב לי לדבר איתך עליו", כדי לייצר הפרדה בין נושאי השיחה עד עכשיו. כך ניתן להביא את ההורה למקסימום קשב, בלי לייצר לחץ. חשוב לזכור שהדרך בה נאמרים הדברים חשובה לא פחות מהתוכן.
5. אמפתיה היא שם המשחק
ספרו להורה עד כמה הוא חשוב ואהוב ועד כמה אתם רוצים עבורו את הטוב ביותר. על הרקע הזה המסר של הצורך בטיפול יכול להתקבל בהבנה ולזכות בתשומת לב חיובית מצד ההורה.

6. סיבות לדאגה
הזכירו להורה אירועים בהם שכח את הגז דולק, הלך ולא זכר את הדרך חזרה הביתה או שכח את שמם של הנכדים האהובים ועוד. שתפו את ההורה בסיבות שמעוררות אצלכם דאגה ורתמו אותו להבנה שיש צורך בהיוועצות עם מומחה בתחום וגם בעזרה.
7. היו סבלניים להתנגדויות
חשוב להקשיב במלוא תשומת הלב לתשובותיו של ההורה. מאוד יכול להיות שמבחינתו הוא מתמודד היטב עם הדברים עד כה. שתפו אותו בחשש שלכם ממצב שבו תתרחש תאונה ויארך זמן רב עד אשר תצליחו להגיע ולהושיט יד לעזרה.
8. ספרו על הדאגה שאתם חשים
במידה שאתם נושאים בנטל הטיפול המרכזי, שתפו את ההורה בגודל האחריות המוטל על כתפיכם ואמרו שהעזרה היא משהו שאתם זקוקים לו כדי שלכולם יהיה טוב יותר.
9. דברו על עצמכם
ספרו על ההקלה שתהיה לכם בידיעה שיש מי שדואג או מטפל בהורה המבוגר גם כשאתם לא בסביבה.
10. הגיעו להסכמה משותפת
יש כל מיני סוגי עזרה וטיפולים המוצעים במסגרת קופות החולים והן באופן פרטי. חשבו על כל האופציות יחד עם יקירכם וגבשו את דרך הפעולה המתאימה ביותר עבור כולכם.
11. תנו למסר לחלחל
אם הדבר אפשרי, תנו להורה כמה ימים כדי לעבד את הדברים ורק אז העלו שוב את הנושא לסדר היום במפגש ביניכם.
אתר זה נועד לסייע, להקל ולהנגיש חלק מהמידע הרב הנצבר ברשותנו, בין היתר בהסתמך על מידע שהועבר לידינו על ידי ארגון Caregivers Israel ו/או פורסם על ידי רשויות ציבוריות שונות. אין בתוכן לעיל להוות ייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך על התוכן ללא ייעוץ מתאים. המידע הוא כללי ועלול לא לשקף באופן מלא ו/או עדכני את הרגולציה, התקנון והנהלים הרלוונטיים. החברה תפעל לעדכן את המידע המוצג באתר זה ככל שהעדכונים יובאו לידיעתה.
במידה ומצאת כי התוכן ו/או חלק ממנו אינו מדויק או מטעה, אנא צרו איתנו קשר